Professionelt samarbejde med dokumenteret udvikling.

Til kommunen

Samarbejde og kommunikation

Hos MFK prioriterer vi et tæt, professionelt samarbejde med kommunale sagsbehandlere. Vi vægter gennemsigtighed, rettidig opfølgning og klar kommunikation i alle forløb. Der udarbejdes altid en pædagogisk handleplan i samarbejde med borgeren, der tager afsæt i kommunens § 140-handleplan.

Tilgængelighed

MFK tilbyder 24/7 vagttelefon for borgere og samarbejdende kommuner. Ved akutte behov kan der rykkes ud uden for normal arbejdstid. Dette bidrager til hurtig konflikthåndtering og kontinuitet i indsatsen.

Kvalitet og opfølgning

Alle indsatser evalueres løbende ud fra klare delmål og udviklingsindikatorer. Vores 1–10 skala giver et konkret og målbart billede af udviklingen for hver borger. Der kan efter behov aftales fælles statusmøder med deltagelse af relevante fagpersoner.

Status og dokumentation

Der udarbejdes:

  • Opstartsstatus efter 3 måneder.

  • Løbende status hver 6. måned eller efter aftale.

  • Årsstatus og evaluering med konkrete vurderinger på en 1–10 skala, der synliggør progression og indsatsområder.

Rapporterne kvalitetssikres af Morten Friis Knudsen og fremsendes i aftalt format og tidsplan.

Samarbejdspartnere

Vi har et veletableret samarbejde med:

  • Holbæk Kommune (hovedsamarbejdspartner)

  • Stevns Kommune

  • Misbrugscentre og behandlingshjem

  • Kriminalforsorgen og psykiatrien

  • Specialskoler og andre pædagogiske institutioner

Kontakt MFK